Er wonen en werken veel ondernemers in Ulvenhout. Met elkaar maken zij zich sterk voor het mooie dorp aan de Mark.

De Ulvenhoutse ondernemers die gevestigd zijn aan de Dorpstraat hebben zich verenigd in Ondernemers Vereniging Ulvenhout (OVU). De vereniging stelt zich tot doel een bijdrage te leveren aan de samenhang en betrokkenheid bij Ulvenhout en haar inwoners. Zo participeert zij in diverse activiteiten in Ulvenhout, organiseert zij de voorjaarsmarkt, in het voorjaar en in de zomer verzorgt zij de bloembakken. In de winter wordt de Dorpstraat voorzien van feestverlichting. Neem een kijkje op haar website www.ontdek-ulvenhout.nl of volg haar op Social media .

In 2015 is Ondernemers Sociëteit Ulvenhout (OSU) opgericht. OSU is een informeel netwerk van zelfstandige ondernemers die woonachtig zijn of hun bedrijf is gevestigd in Ulvenhout. Zij komen tweemaandelijks bijeen en praten onder het genot van een hapje en een drankje bij en wisselen ervaringen met elkaar uit. Met de contributie worden onkosten betaald en wordt boerderij de Pekhoeve, het sociaal culturele hart van Ulvenhout, gesteund. Boerderij de Pekhoeve is de 'thuiskamer' van OSU.